tirsdag den 19. april 2011

Jeg har (næsten) fået mit eget værelse

Det måtte jo komme.






Tidspunktet hvor vi blev nød til at flytte ud af soveværelset og ind i stuen.


Den korte historie er simpelthen at Kala har lidt svært ved at sove om aftenen og derfor ofte vækker stakkels Yuki - og eftersom vi bor på 82m2 har de delt værelse siden Kala var cirka en måned.


Det gik forholdsvist gnidningsløst i starten, men nu er det blevet for meget og som mange forældre sikkert har oplevet så får man en tendens til at nedprioritere sin egen komfort for børnenes (og fredens) skyld.


Så vi sover nu i stuen og glæder os over at vi i det mindste købte en stor sofa for små to år siden, nu hvor vi ikke har råd til en sovesofa...


Men hvorom alting er, så er der også kommet noget rigtig godt ud af det, jeg har nemlig fået lov til at dele værelse med Kala, så nu har jeg fået mit helt eget skrivebord plus stol plus reol til kreativt udskejelsestilbehør. (Og så slipper jeg også for at haveknappenåle, strikkepinde, garn og lignende jævnt fordelt ud over sytten hylder i stuen fordi der ikke er plads) Hurra!


Altså har jeg nu et fint sted hvor jeg kan sidde og sy og klippe/klistre - og strikke/hækle hvis jeg ikke lige gider sidde i sofaen og høre på tvstøj.



Så i dag har jeg indviet værelset efter at have brugt sidste uge på at nusse rundt og sætte ting på plads.


Jeg har længe været lidt hug på at forsøge mig med en uglepude - det er ikke så meget fordi ugler er uhyre moderne, men mere fordi jeg synes de er søde uden at blive for nuttede.

Så jeg har kigget på billeder på nettet, tegnet skitser og spekuleret over hvordan jeg gerne ville have min ugle til at se ud.
Dog var det ikke lige det jeg havde regnet med der kom ud af resultatet.

Først tog jeg min skitse (der har fået en flot krusedulle på maven af Yuki)




og tegnede over på hvidt papir i de dele der skulle bruges så det lettere kunne blive tegnet over på stoffet





og så tænkte jeg at det da kunne se ret sejt ud på papir i forskellige farver




Og sådan endte puden som en lille collage.


Resultatet er jeg faktisk selv tilfreds med (jeg kan bedst lide uglen til venstre) og planen er at de skal rammes ind og hænges op inde hos den ene af børnene, jeg ved bare ikke helt hvem af dem endnu.


Men man kan jo altid lave flere...

Ingen kommentarer: