mandag den 19. november 2012

Fingerhækling

Et begreb jeg opfandt i går, da jeg havde siddet og fingerstrikket et halvt nøgle billigt uldgarn fra Bilka for derefter at hækle det til et hjerte.

Desværre havde jeg ikke en hæklenål i str 12 (hvem har lige det?) og derfor endte jeg med at bruge min pegefinger.
Resultatet er jeg selv tilfreds med, selvom jeg havde forestillet mig at jeg skulle have fingerhæklet det fingerhæklede igen inden det blev til et hjerte, men det kræver jo fuldkommen uoverskuelige mængder fingerstrik og garn - for ikke at snakke om en hæklenål der måske skulle hedde str. 20 (kan det overhovedet købes?).

Jeg er nu også meget godt tilfreds med størrelsen på hjertet, der enten skal ud og hænge på døren eller gives som gave. Nu må vi se, her er i hvert fald resultatet

 
Hjertet er hæklet på samme måde som de små julehjerter jeg tidligere har omtalt her
 
God dag til alle

Ingen kommentarer: