tirsdag den 6. november 2012

en tur tilbage af de gamle stier

I anledning af at jeg læser dansk og gerne vil undervise i gymnasiet når jeg engang er færdig, var jeg i dag på gymnasiebesøg så jeg kunne se hvordan en undervisningstime foregår og jeg var 'helt tilfældigt' kommet til at melde mig til at være med på mit gamle gymnasium Aurehøj, som jeg faktisk ikke rigtig har set siden jeg i sin tid forlod det i en gammel overpyntet militærbil efter dimissionen.

Og det er så ved at være ti år siden.

Men bygningen lignede sig selv, bortset fra at der ikke var den der teenageusikkerhed og ugidelighed i kroppen - og at mit perspektiv var helt vendt om.
Pludselig blev man budt velkommen på 'lærerværelset' med croissanter og kaffe og undervisningen jeg overværede (dadaisme, Duchamp, Lundstrøm, Tzara osv osv) rummede jo ikke noget nyt for mig efter 2½ med dansk- og litteraturrelevante forelæsninger så fokus lå 100% på underviser og hendes interaktion med eleverne.

Og jeg kan kun sige én ting - for F*NDEN hvor jeg glæder mig til at være færdiguddannet og komme ud og undervise!

Her er lidt billeder fra da min fortid mødte min nutid


Netto. Der hvor jeg arbejdede og blev forelsket i S. der var ord- og talblind og derfor var mest på lageret og røg omkring tre pakker smøger på en dag.
 
 Der hvor man købte kanelbrød og kakaomælk når fransklæreren kom ind og satte sig ned med udtalelsen 'jeg gider sgu ikke rigtig undervise i dag, hvad siger i til at vi hygger med lidt bagerbrød og kakao?' (og der så alligevel blev undervist når varerne var blevet bragt til klasselokalet)

Der hvor man parkerede cyklerne når man tog bagvejen til gymnasiet 

Der under træet, hvor man røg sin første Camel (før røg jeg Prince ligesom min mor) med bedsteveninden.
Kastanietræet i gården som skolen også bruger til logo (og hvorunder der blev skudt en under anden verdenskrig!)
Og huset bagved, hvor der var billedkunst med Tine, det absolutte yndlingsfag og der jeg scorede min topkarakter ved afgangseksamen

Hovedindgangen der aldrig blev brugt (af mig ihvertfald) 

Der hvor man købte de bedste sandwiches til frokost, når SUen ikke var sluppet op


Og jeg kunne blive ved og ved og ville have taget en million billeder, hvis ikke det var fordi der var elever alle vegne - hvilket vist egentlig var godt nok ellers var denne blog blevet alt alt for lang...

Ingen kommentarer: