torsdag den 28. juni 2012

hænderne fri

Her er så stille.
Ungerne er hos farfar og farmor denne uge. Yuki fra mandag og Kala kun fra onsdag, da jeg synes hun er for lille til at være længere tid væk fra sine forældre, men hvor er det dog skønt at have hænderne lidt fri.
Tirsdag aften begyndte jeg en hækletester fordi jeg påtænker at begynde et voksentæppeprojekt (der nok aldrig bliver færdigt) og lige skulle finde ud af hvor mange luftmasker det krævede. Testeren blev jeg færdig med i dag og den ender som et dukketæppe, når jeg engang får syet ender ind. Men det ser ud som om Lillesøster allerede er glad for det.


Onsdag eftermiddag brugte jeg en hel time (mindst) på at gå rundt og kigge bøger på biblioteket og torsdag fik jeg læst den første bog færdig - Merete Pryds Helles Oh, Romeo. Det var en fuldkommen ubeskrivelig følelse at kunne læse en bog efter eget valg, en ting om jeg faktisk ikke kan huske hvornår jeg sidst har gjort (!) men som jeg uden tvivl vil opprioritere på det kraftigste i fremtiden. Der er så meget dansk litteratur som ligger og venter på mig. *suk* 
Til efteråret skal jeg skrive bachelor, men mangler lige den helt rigtige litteratur, selvom jeg har en ide om at det nok bliver Ib Michaels Vanillepige-trilogi.


Og så det tunge emne. I mandags var jeg til eksamen og emnet ramte min achilleshæl, så mine sommerferieplaner røg sig en tur. Æv! Og da jeg dagen efter vågnede op med ondt i maven og havde en fornemmelse af at være brugt op valgte jeg også at droppe at tage den sidste eksamen til fordel for en sommer med læseplaner, så jeg i det mindste slipper for dårlig samvittighed over ikke at kunne tage mig sammen til at læse.
Heldigvis var hele eksamensforløbet rigtig godt alting taget i betragtning og udenfor sad sørme verdens sødeste medstuderende for at heppe da jeg kom ud og senere kom Kenneth med ungerne for at hente mig.
Hvor er det dog fantastisk at der er nogen der får en til at føle at man er noget værd, når man har det lidt hårdt. (hjertehjertehjerte)

Og så er der jo ikke andet at gøre end at glæde sig til i morgen når der kommer penge, så skal jeg nemlig ind og bestille lidt pynt til humøret (og mig selv).



1 kommentar:

Isabel sagde ...

You are soooo fucking welcome! <3 A trooper if I ever saw one.
Kender følelsen, gid jeg dog bare var så inspireret som dig... driver det max til lidt kattekys og hygge med børn fra familiens afkroge.
Dejlig blog Ayoe... og for hvad det er værd ( ;-) ), så er det dejligt ikke at skulle læse op alene til august. Vi klarer den snildt!

Fra Amager