søndag den 8. juli 2012

Moderne morpynt og katolsk dåb

Fire ting og to begivenheder der gjorde denne weekend god.

Fredag modtog jeg en pakke med smykker jeg havde bestilt fra Ohdeer.dk og det har bare sat prikken over mit weekend-i.


Farvegengivelsen på billedet gør halskæden lidt mere neon end jeg synes den ser ud i virkeligheden og neglelakken er fra Bilka til en tyver og matcher halskæden perfekt!

I går havde jeg i bare begejstring over farver og smukhed trodset alle moderegler og iført mig både neonpink og -koral til en fantastisk katolsk barnedåb, der virkelig var en oplevelse, når man nu er vant til den traditionelle protestantiske barnedåb vi holder herhjemme.

Det var min venindes lille bitte og meget fine datter Isadora der blev døbt og jeg vil tro det kun tog 30 minutter, så det kom vist lidt bag på de fleste da præsten erklærede dåben for ovre.
Men sikke en oplevelse og hvor var det spændende at opleve hvordan en dåbshandling også kan foregå.

Jeg var især lidt vild med at Isadora flere gange blev salvet, at dåbskjolen først kom på efter hun var blevet 'vandet' som symbol på en ny start og det meget store hvide lys der blev tændt og efterfølgende givet til forældrene, så de kunne tænde det på hendes fødels- eller dåbsdag.
Jeg er vist lidt vild med ritualer generelt, til gengæld syntes jeg der var for lidt sang, men jeg er også en af dem der synes at noget af det bedste ved at gå i kirke er alle salmerne...

Efterfølgende var der frokost, gaveudpakning og snakken i fri udfoldelse i nogle lejede lokaler og klokken blev næsten ni før K og jeg tog derfra mens ungerne fik prinsessebehandling hos bedsterne.

I dag står den på trippelfødselsdag.
De er heldigvis en sammenlagt søskendefødselsdag, så vi behøver ikke køre landet rundt for at sige tillykke til dem alle.

Og så tager vi vist lige en ekstra fridag i morgen så vi kan få slappet af inden ungerne igen skal i institution og jeg tager hul på eksamenslæsningen (endnu engang).



Ingen kommentarer: