torsdag den 19. juli 2012

tilbage til rødderne

Efter at have set 'so F*cking special' forleden aften blev jeg inspireret til at starte en ny surdej op. 
Sådan en har jeg ikke haft siden Kala var helt lille og denne blog lige startet. Dengang blev det dog ikke til meget mere end nogle boller og en enkelt omgang rugbrød der ikke ville samarbejde, men derimod tog modet fra mig.
Men, nu har jeg altså gået rundt om Claus Meyers bagebog i over en uge og i går besluttede jeg mig for at NU skulle det være og jeg glæder mig til at genoptage surdejsbageriet - der kommer nok bare lige til at gå en ti dages tid inden surdejen er klar. Æv! 

Men for lige at blive i slow living genren, så har jeg brugt formiddagen i dag på at kreere to nye frugtposer til Yuki. Vi er begyndt at tænke mindre på engangsbrug og mere på genbrug. Fx har jeg klippet omkring 30 af Kalas stofbleer op til haleklude, der så ryger i vaskemaskinen frem for skraldespanden. Ok, vi ved det så bare giver mere vask og belaster naturen på en anden måde, men om ikke andet så sparer det MANGE penge i vores budget...



 Frugtposerne er pyntet med lidt broderiteknik fra den bog jeg omtalte i mit sidste indlæg og jeg glæder mig til at høre hvad Yuki synes om dem... Forhåbentlig falder de i frøkenens smag.

Det næste frugtposeprojekt må næsten være noget i denne stil

Ingen kommentarer: