tirsdag den 4. december 2012

Dagens patienter

Nu er det vist på tide at jeg får taget mig lidt sammen og opereret nogle af alle de dukkepatienter, der er kommet ind til mig i løbet af det sidste halve (!) års tid.


I går spurgte Yuki efter den lille dukke med knapper på fødderne, og hun lå altså på min hylde og manglede stadig det ene ben. Oprindelig røg hun på 'dukkehospitalet' fordi den ene fod var gået lidt op i en syning, men efter et par uger uden behandling var hun savnet og kom igen ned til sin dukkemor - og samme dag røg benet.



Derudover er der også balletkaninen, som kom i en fødselsdagsgave sammen med en meget fin gymnastikdragt. Kaninen bliver nok den der er sværest at reparere, for den er altså gået op i syningen lige under skørtet og det skyldes at satinen flosser, så her er planen at prøve med lidt lim og ekstra stof da der ikke er nogen mulighed for at sy - og ellers må det blive en pyntekanin. Der er også enkelte andre steder hvor satinen er ved at give sig. Æv!



Og til sidst er der Jytte.
Dukken jeg engang fik af min mormor, lavet efter en rigtig steinerdukkebog, som jeg også har stående på min reol.
Jytte er opkaldt efter min mormor og trænger allermest til at få samlet nogle masker op og blive stoppet hist og pist - og så kunne håret også godt tåle en kærlig hånd. Jeg har i noget tid gået og tænkt på om det måske endda skal blive til en helt ny paryk, men nænner det næsten ikke.

 
Det jeg synes der er mest fantastisk ved Jytte er hendes hoved, der for mig bare emmer af mormoressens - prikken over i'et er øjenbrynene, der vistnok er tegnet med en af min mormors makeup blyanter. Tænk at de ikke er blevet slidt helt af endnu!
Det eneste jeg mangler for at kunne komme i gang med hende er en matchene farve garn til kroppen, det ville jo være synd at stoppe hullerne med hvid eller lyserød, så jeg må på garnjagt en af de nærmeste dage.
 

1 kommentar:

gitte sagde ...

Ayoe jeg ved ikke hvorfor jeg først ser dette indlæg med dukkehospitalet nu. Jeg er jo også helt vild med Jytte. Jeg kunne ikke huske du havde arvet bogen, jeg troede jeg havde kasseret den for 100 år siden, så HURRA den er hos dig, den er et klenodie, og der er mønstre på hønsestrik, jeg må se bogen igen næste gang vi er sammen SUK